söndag 1 augusti 2010

Lite växter från vårt uterum!

Hej, roligt att du kikar in!

Idag visar jag några växter som precis som vi verkar trivas bra i vårt uterum.
(Vi glasade in vår altan i december-09, så detta är första sommaren med uterummet.)

För första gången har jag lyckats med mina pelagoner. De gillar nog värmen och att växa i skydd från vinden som tidigare alltid blåste in på vår altan.

Lite härlig medelhavskänsla får man av Calamondin & Olivträd som båda har fått långa skott och verkar trivas bra. (Problemet blir nog att få dessa att övervintra sen.) Regnet öser ner på utsidan...

Frukten smakar riktigt gott, lite surare än clementinen.

Citronträdet har vuxit sig riktigt stort, men jag har dock inte fått fler än en citron ännu, så någon citronpaj har det inte blivit, hi,hi....

Imorgonen börjar vardagen igen för oss, ialla fall för mig och M. som börjar jobba och för V. som ska till förskolan. De stora barnen har sommarlov ett tag till och kan fortsätta vara hemma och mysa, lyckosar....

Ha en riktigt skön söndag!

Kramis Lotta

1 kommentar:

Anonym sa...

O vilket härligt uterum ni har och va roligt med ett citron träd! Även om de inte kommer tiillräckligt till en paj måste de ändå vara roligt att se att de faktiskt växer. Kram