torsdag 26 augusti 2010

På vår baksida!

Hej, va roligt att du tittar in!

Det blev en liten ofrivillig bloggpaus för mig.
Stormen drog över oss med en enorm kraft och ström och internet försvann.
När väl strömmen kom tillbaka visade sig det att vår Router gått sönder, typiskt.
2 dagar har jag nu varit hemma med en mycket febrig Viggo utan internet, snacka om bloggabstinens, fniss.

Idag tänker jag visa er lite hur det ser ut på baksidan, utanför vårt uterum.

Vårt hus var från början en liten sommarstuga i brun stockpanel. Huset ligger högt på ett berg, och vi har själva ritat och byggt ut huset anpassat efter naturen. Därför har både huset och altanerna olika vinklar och nivåer.

Altanen närmast kameran är ett av sommarens renoveringsprojekt som ännu inte är helt färdigställt. Denna altan fanns från början på huset och vi har bara flyttat den. Här ska göras ny entré från berget, nytt staket och ny trappa m.m.

Lite målningsarbete kvarstår fortfarande på uterummet, och här ser ni den nya altanen bort efter huset som vi byggt i sommar.

Högt uppe i berget ligger vår utsiktsaltan, eller kommandobryggan som Janne Lukas, som tidigare ägde vårt hus kallade den. Här har man en fantastisk utsikt över åkrar och ängar och kan i horisonten se en skymt av havet.

Imorgon ska jag till jobbet igen och M. vara hemma med vår sjukling.

Nästa vecka börjar jag jobba varje dag, och jag ska få riktig lön, tjohooo vá skönt....(med lön, inte att jobba varje dag.)

Önskar dig en fin kväll!
Nu ska jag ge mig ut på en promenad i skogen....

Kram Lotta

5 kommentarer:

Britt sa...

Då vågar man väl säga GRATTIS till jobbet!!!! :-)
Vad skönt!
KRAM

Bella sa...

Stort Grattis till jobb!! Så roligt för dig :)

Vilken fint hus ni har, ni har verkligen lyckat bygga ut det snyggt!

Visst är det jobbigt att vara utan internet, man är nog lite bloggberonde trots allt :)

Ha det gott

Kramar Bella

Vita rosor och förgätmigej sa...

Grattis till ditt jobb! Vad roligt för dig att ha en riktig lön för det arbete du utför. Trist med det andra men livet är ju så... Ta hand om dig!

Kram/ Anna

Boviksmarinan sa...

Hej Lotta!!
Rackarns så fint Ni har det hemma:-) gillar din stil. Precis likt dig kollar jag hellre på "bloggar" än på tv, likt ikväll:-). Låter mig inspireras. Ha en bra helg!Kramis Linda

Boviksmarinan sa...

Och GRATTIS till jobbet!!Kram kramis