söndag 19 september 2010

Mitt gröna hörn

Hej vänner!

Jag njuter ännu av mitt gröna hörn i uterummet. Citronträd, Oliv, Calamondin och Pelargoner stortrivs och har vuxit sig riktigt stora och fina.


Jag känner lite sorg när jag tänker på att det snart blir för kallt för växterna att stå kvar här. Jag vet ännu inte riktigt var jag ska ha dem över vintern, om jag ska lyckas få dem att överleva. Någon som har något bra tips!?


Det vore roligt om du vill vara med i min utlottning nedan.

Ha en bra dag!

Kram Lotta

1 kommentar:

bakom berget sa...

Hej Lotta! Först måste jag bara fråga...Vad är Calamondin för nåt?
Vilka fina träd du har. Kan du inte ha dom inne i huset under vintern. Jag skulle ha dom på hedersplats, om jag hade så fina träd. Jag vet bara att man ska ha dom lite svalt och ljust, men min mamma har sina (apelsin och citron) i vardagsrummet vid ett fönster, och dom verkar trivas där oxå. Fast, det inte är särskilt svalt. Joo då, jag är allt med och tävlar!
Ha en bra dag i morgon!
Kram Åsa.