torsdag 14 oktober 2010

Pannkaksmellis

Hej, roligt att du kikar in!

På onsdagarna när jag och V. slutar tidigt brukar vi göra pannkakor till de stora barnen kommer hem från skolan.
Med hemmagjord björnbärssylt, av de sista bären vi just plockat, blir det ett uppskattat mellis av både stora & små.

Björnbärsdricka i kanna från Marimekko.

Sötaste sockerströaren från Greengate.

Idag ska vår efterlängtade nya säng från Kungssängen levereras, så i natt hoppas vi sova bättre än någonsin, zzzzzzz.

Ha en bra dag!

Kram Lotta

6 kommentarer:

Annies Blå sa...

Sockerströaren var jättefin...och vem kan motstå pannkakor :).
Spännande med ny säng, hoppas ni sover som en riktiga kungligheter i den :).
Kram/Annie

Unknown sa...

Muuums va gott det ser ut..:) Å hemmagjord sylt finns inget som slår de...Ha en mysig kväll..Kram/Annelie

Vita rosor och förgätmigej sa...

Kan inte jag också få komma på lite pannkakor och björnbärssylt? ;0) Ser huuuur gott ut som helst!

Jo, tack magen börjar störa mig en aning nu... Kan inte böja mig ner och så men, men... Kotten är planerad till den 22 januari men jag brukar alltid få gå över minst tio dagar. Tur man vet det vid det här laget! De där sista två veckorna blir outhärdliga när man bara går och väntar... Ta hand om dig och de dina gumman och sov för guds skull gott inatt!

Varm kram/ Anna

bakom berget sa...

Åhhh, pannkakor! Det bästa som finns.
Va gott med en ny säng! Då antar jag att ni kommer att sova som små grisar inatt.
Sov gott! Kram Åsa.

Bella sa...

Mums så gott det ser ut!! mysigt med pannkakasmellanmål och smaskens med björnbärssylt!

Tror jag blivit lite smått bloggberoende för shit vad jag saknar att läsa favoritbloggarna när tiden inte räcker till, nu har jag i alla fall uppdaterat mig här :)

Hoppas du får en skön kväll

Kramar Bella

Anonym sa...

Å va skönt med ny säng.Själv har jag just kommit hem till min sköna säng efter 10dag på jobbet.Ha de toppen Syrran.Hälsa alla .KRAAM