fredag 3 december 2010

Julgodisfavorit: SNÖBOLLAR

Idag bjuder jag på receptet till en riktigt smaskig JULGODISFAVORIT!



SNÖBOLLAR
-200g vit choklad
-2,5dl kokos flingor
-1msk citron saft
-kokos flingor till dekoration

1. Smält chokladen på låg värme i en kastrull.
2. Tillsätt kokos flingor och citronsaft.
3. Ställ kastrullen åt sidan tills smeten är ljummen.
4. Forma små kulor av smeten, rulla i kokos och lägg dem på ett fat.
5. Ställ in dem i kylen tills bollarna stelnat.

LYCKA TILL!

Ha en riktigt härlig dag!
Kul att du kikar in.

Kram Lotta

3 kommentarer:

Anette sa...

Tackar för tipset, lät riktigt gott. Men nu måste jag nog göra lite gröt innan jag gör godis...Annars blir det kanske magont...hahah

ha en underbar fredag

Kramar @nette

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ser väldigt gott ut!!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Maria

bakom berget sa...

Mums...va gott! Verkar dessutom enkla att göra. Det är en fördel.
Hi hi...nu såg jag ännu en sak som vi har lika, du och jag. Fatet som du har snöbollarna på. Visst är det fint!
Ha en fin dag! Kram Åsa,