onsdag 15 december 2010

Min söta lilla gris

Hej bloggvänner!

Hoppas att ni har en bra dag!

Vilken vinter vi fått även här i söder.
-10 och kylan biter i kinderna när man vistas utomhus. Snön lyser vit, ljusar upp och ger en extra härlig julstämning.
Mer snö är på väg så det ser ut att bli en vit jul som vi alla önskar, såå mysigt.

Mitt olivträd börjar ledsna på livet inne i värmen och tappar sina blad. Det ska snart bytas ut mot en liten gran istället.

Min söta lilla gris kommer från Ellos.

Idag är jag hemma med sjuka barn så lite julstädning ska nog hinnas med.

Ta hand om dig!

Varm kram Lotta

6 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mitt olivträd har också tappat en massa blad, men jag hoppas det orkar övervintra.

Här skulle ocks behöva städas lite, men jag passade på att julpynta innan ;) Knastigt men eh det får vara lite damm i hörnen till nästa vecka då här verkligen ska julstädas.

Vilket sött luciatåg, speciellt tomtenissen nedan! :)

Kram kram

Unknown sa...

Den har jag sett i katalogen och den är helt underbar..Så söööt..:)) Ha en mysig kväll nu..Kram/Annelie

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ja, jag är jätte tacksam, vi lärde ju känna varandra genom våra bloggar. =)

Vilken rar gris, den ser verkligen ut som ett svenskt hantverk, jag gillar den skarpt.

Olivträdet ser ståtligt och vackert ut. Lerkrukan är ju helt sjukt snygg, jag skulle veeeerkligen vilja ha en likadan. Så snyggt!!!! Var har du köpt den tro?

Kram Madde

MIN LYCKA ♥ sa...

Du får gärna komma och julstäda hos mig, behöver all hjälp jag kan få;) Jag kan ta hand om dina sjuka barn;=) Haha...ett bra byte...

Det var väl alltförväl att ni också fått den underbara kylan. Vill att det ska vara kallt nere hos er, vi som ska fira nyår i Onsala. Vi har haft närmare -20 grader och det är lite för kallt för min smak.


Fin liten gris!
KRAM

A House With A View sa...

Åh olivträd är så fina, jag ska absolut köpa ett men väntar på våren :) Grisen är bara för söööt!!

Många kramizar från aka

Old and New Home sa...

Men du vilken sötnos där under granen *Ler*

Ellos sa du.. hmm får nog kika in där jag med.

Kram och tack för en fin blogg
Cattis