torsdag 27 januari 2011

Hjärtan & Utmaning

Jag har fått en utmaning av Emma med bloggen VÅRT HEM PÅ LANDET. Tack Emma!
Efter lite funderande bestämde jag mig för att anta den, så idag får ni veta lite mera om mig.



1. Hur länge har du bloggat?
Jag har haft min blogg sedan oktober 2009. Innan dess hade jag aldrig besökt bloggvärden tidigare.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Idag har jag ca:25 bloggar i min blogglista och hos dem kikar jag in när de uppdateras.

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Alla bloggar jag läser är inredningsbloggar.

4 . Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det är inte så många som känner mig som läser min blogg. De flesta som kikar in hos mig har ingen aning om vem jag är.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag försöker att sprida glädje och inspiration med min blogg och jag har bestämt mig för att inte vara för privat.

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Som min livssituation ser ut just nu så ger bloggen mig en del som jag annars saknar.

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Inte än, men det hade varit jätteroligt!

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kanske om man känner sig stressad av att inte hinna uppdatera så ofta som man känner att man vill.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Min familj tycker ibland att jag sitter för mycket vid datorn istället för med dem vid tv:n. Det är lätt att bli fast i blogglandia.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Kanske, det beror nog på hur mitt liv ser ut då.

Jag skickar vidare utmaningen till:
Dig som kikar in här och har tid & lust att ta den....

Ha en bra dag!

Kram Lotta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas ni alla mår bra.Alltid kul att titta in hos dig, du är så otroligt "pysslig":) Här skiner solen idag så nu ska jag äta lunch o sedan gå en promenad innan em/kvälls jobb.kram Kusinen Ulrika

Annies Blå sa...

Hej! Intressant läsning :). Jag kanske antar utmaningen, men frågorna tåls att fundera på en stund ;).
Ha en toppen dag!
Kramis/Annie