måndag 24 januari 2011

Köksprojektet

Måndag och ny vecka med nya möjligheter och utmaningar.
Hoppas att det blir en fin vecka för oss alla!

Ni som brukar kika in hos mig vet att köket hos oss är ett långtidsprojekt som aldrig tycks bli färdigt....

Jag har tidigare inte visat så mycket bilder från vårt kök. Nu har renoveringen dock tagit några små steg framåt så att jag kan våga visa hur vårt kök ser ut idag.

Idag visar jag bilder tagna från etaget ovanför köket där vi har vår matplats och utgång till uterummet.

Fällbar stege på väggen går upp till barnens mysloft. Till höger i bilden nedanför bardisken ligger köket.

Vi har öppen planlösning och två steg ner till köket.
Fläktröret av isolering ska också kläs in med träpanel och målas vit.
Fläktkåpan i koppar gjorde min man för många år sedan när han jobbade som plåtslagare.

Alla hyllor och luckor i köket ska vitmålas.

Jag hoppas att jag en dag kan visa hela köket som ett färdigt, avslutat projekt, ler.

Ha en fin dag!
Tusen tack för att du kikar in och för snälla kommentarer som gör mig så glad.

Kram Lotta

3 kommentarer:

bakom berget sa...

Ni verkar ha ett otroligt spännande hus med alla vinklar och vrår. Kul att ha ett projekt att jobba med. Egentligen är det väl rätt bra att det hela tiden finns nya grejer att fixa till. Ett hem ska ju aldrig bli riktigt färdigt. Det ska ju förändras och leva hela tiden. Det är ju såå kul! Så tycker jag. Det finns nog många åsikter i det ämnet. Fniss ;)
Ha en fin dag! KramnÅsa.

Hanna sa...

Så häftigt ni har det.
Kram
Hanna

mammaxtre sa...

Vi blåste ut vårat kök för två år sedan. Det var ingen lek och tog tid. Tålamod är vad som krävs. Men vad glad man blir när det står färdigt :-)