söndag 3 juli 2011

Kakebak

Hej alla finingar som trots sommaren kikar in här hos mig!

Lite växlande väder i helgen har gett tillfälle för kakebak och sylt- & marmeladkok att fylla skafferiet med.

Jag brukar inte så ofta baka småkakor, men dessa små godingar måste ni bara prova.
Enkla att baka och sååå goda till glass m.m...

Recept Honungskakor:

80 g smör
1,5 dl socker
2 msk honung
2,5 dl mjöl


-Smör, honung och socker i en kastrull och värm tills de bubblar.
-Sikta ner mjölet.
-Klicka ut smeten på plåten och platta till.
-Grädda 8 minuter i 175 grader.

LYCKA TILL!

Ha en underbar söndag och ät massor av kakor!

Kramis från Lotta

10 kommentarer:

bakom berget sa...

Va gott! Ja, jag är då inte heller den som bakar kakor, eller ens bullar särskillt ofta. Men så får man ett anfall och då är det ju såå himla kul.
Jag ska spara det där receptet.
Mina citroner ligger fortfarande och väntar på att få bli marmelad.
Ha en skön söndag du oxå!
Kram Åsa.

A House With A View sa...

Verkar huuur smaskigt som helst men jag suger verkligen på bakning, framför allt när det gäller att baka småkakor... grrrr... verkar tydligen aldrig kunna lära mig heller!!!

Stoooooooooooooooor kraaaaaaaaaam aka

mina finaste. sa...

Tack för tipset! Kakor är alltid gott att ha till hands :D

Kram, Marie

Livet på landet sa...

Mmmm de ser goda ut!
Jag har oxå haft "bakdag" idag, men här blev det några av Leilas ljuvliga recept:)

KRAM

Unknown sa...

Mums va goda dom ser ut...Ska absolut baka såna nåndag..:))Roligt med kakbak ibland...
KRAAAM vännen och ha en skön kväll!!!

Anonym sa...

Mums tack för receptet måste jag prova : ) kram Sofia

Vilmas Hus sa...

Vilket superenkelt recept! Måste jag testa!

Ha en fin vecka!
Kram Charlotte

Evelina sa...

Tackar för receptet, det låter smarrigt! Här har det också passats på att fylla skafferiet.. Flädersaft.. mums!
Må så gott, kram Evelina

millandante sa...

Detta recept sparar jag!:) Jag älskar småkakor!!

Kul att hitta hit!
Mvh Milla

MIN LYCKA ♥ sa...

ser toppengott ut!!!