söndag 11 september 2011

Panelat kök

Äntligen har vi fått upp all panel i köket!
Ni som följt bloggen vet att vårt kök är ett evighetsprojekt utan slut, ler...

Först får ni en före-efterbild som är förfärlig, så känsliga läsare, varning!
Med detta isolerade rör har vi levt länge...men nu är det äntligen ett minne blott.

Fläktkåpan i koppar gjorde min man för många år sedan när han jobbade som plåtslagere.

Vårt hus har öppen lite annorlunda planlösning i etage och här ser ni köket från matplatsen. Till vänster ligger trappan ner och dörren till badrummet där loftet ligger ovanpå.

Innanför glasblocksfönstren ligger badrummet som annars inga ljusinsläpp har.

Nu önskar jag bara att mina köksluckor kan bli vita med lite trolleri, fniss.

Ha en fortsatt härlig söndag alla fina!
Nu måste jag skynda mig att hjälpa kocken, det luktar underbart från köket...

Puss och kram från Lotta

9 kommentarer:

Familjen R sa...

WOW vilket annorlund aoch supermysigt kök/matrum ni har. Blev jättefint med panelen runt röret. Vet exakt hur det är med att ha saker halvgjorda längre tid. Vår spisdel med fläkt ser ännu värre ut än vad eran gjorde innan, längtar tills den blir klar. Kan man trolla den klar också tror du?
Trevlig söndag!

Unknown sa...

Ja men titta!!!
OJ vad SNYGGT det blev!
Å jag bara älskar er planlösning!
just för den är annorlunda!

Hälsa kocken :)

Kramen Hilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Haha du är såå rolig..jag sitter med ett litet leende på läpparna när man läser ditt inlägg..:)

Vilket superfint & annorlunda kök ni har:)

Önskar dig en skön kväll
Kram Susanne

dagdrömmar i vitt sa...

Wow vilket hus ni har. Ska bli spännande att få se hela köket,,,, någon dag, hihi
Sov gott <3 nettan

mammaxtre sa...

Vad roligt att se något som avviker frpn normabilden. Jättefint!

Ha det gott

Tina sa...

Så fint det blev, jag kommer faktiskt inte ihåg att det saknades ett rör ovanför fläkten..
Kanske beror det på att vi snattrar så mycket när vi träffas, he he.

kram på dig!

promenader på landet sa...

Hej min vän! så jättesnyggt det blev med panelen jag gillar liggande:) Må så gott i veckan stor kram från Maria

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Jag har en liten sak åt dig, kika in... =)
Vilket häftigt kök ni har, underbart!

Kram kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Jättesnyggt!!!
Du har ngt hos mej som du får hämta!
Passar på att önska dej en fortsatt mysig Måndag...
Kram Lotta