tisdag 15 november 2011

Knoppigt

Hej vänner!

Hoppas att veckan börjat bra för er.

Denna veckan har jag flera dagars inbokade jobb vilket känns väldigt skönt.
När man jobbar som vikarie i förskolan, som jag precis börjat göra, ringer de på morgonen annars och man vet inte när, var och om man ska jobba.
Det är bara att vara förberedd!

Min amaryllis står i knopp redo att slå ut.
När första stängeln blommar tar jag ofta av den och sätter i en vas.
På så sätt får man dubbel glädje av blomman, ler.



Önskar dig en fin tisdag!

Idag väntar en lång arbetsdag med härliga ungar för mig.

Kram från Lotta

7 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Förstår att det är spännande att vakna till en ny morgon och se, om och vart du skall jobba idag. Ha det nu så gott med alla goa ungar!
Amaryllis är så fint jag brukar också klippa av dom, för ofta blir stänglarna så höga.
Kram Raina

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hoppas du får en härlig dag med alla barnen:)

Må så gott rara du
Kraam Susanne

MIN LYCKA ♥ sa...

Grattis till jobbet, så skoj!!
Knoppen var fin, har en likadan hemma hos mig!;) Kram M

Livet på landet sa...

Ja det där med att inte veta vart & när man ska jobba känner jag igen..fast jag är månadsanställd & VET att jag ska jobba fast inte om det är dag eller kväll.. Jobbigt i längden.

Härlig tid vi har framför oss nu!

Kram Helena

Anonym sa...

åh vad härligt! Fint!
Ska köpa amaryllisar till köket!
Blir ju så sugen när jag ser din!

Kram p.

Jenny sa...

Hej Lotta!
Vad bra att du fått flera dagars jobb den här veckan:)=

Amaryllisar är så fina! De och hyacinter hör julen till!

Kraam Jenny

Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt att det knoppar sej och att man kan sätta den i en vas och njuta ännu mer!!!
Kram kram Lotta