lördag 15 maj 2010

TRÄDGÅRDSVAKT!

Halloj mina vänner!

Hoppas ni har en härlig helg, och att solen skiner hos er!
Här är det ösregn och grått, perfekt väder att vara inne och pyssla, städa och baka bröd. Trädgården blir ju glad av regn och det växer så de knakar!

I veckan har vi varit hus- och trädgårdsvakter åt Svärmor och Svärfar då de varit ute på äventyr. Inte särskilt jobbigt då de har en underbar trädgård fylld av blommor och ätbart. Jag har passat på att plocka med mig blombuketter, rabarber och sparris så fort vi varit förbi. (De bor bara 100 m från oss nedanför berget.)




Nu skall vi strax fika med nybakat bröd som jag och V. gjort. M har varit med R som spelat fotbollsmatch som de tyvärr förlorat i ösregnet.
I eftermiddag blir det middag hos barnens lilla kusin I, och hans föräldrar, det skall bli såå mysigt.

Ha en fortsatt skön helg, tack för att du tittar in!

Kram Lotta

2 kommentarer:

Cilla sa...

Ja detta j.... väder!!!
Här har regnet vräkt ner konstant sedan igår kväll & såå grått..Grrr
Tro jag att det inte var så betungande passning i utbyte med vad du fick med hem #ler#

Vad fint det blev med din vitmålning!! KANON!!

En underbar lördag till dig.. Här går jag i mysbrallor & har bakat kaka.. Ikväll blir det god mat och chips & dippa i soffan..
Kramen Cilla

Anonym sa...

Hej Syster!Vi har haft en underbar dag i solen.Har slappat hela dagen i solstolen.Men du får ju din sol nästa vecka då är vi på jobbet.KramKram