onsdag 15 september 2010

Björnbärsdricka & Marmelad

Halloj mina vänner!

Kul att ni kikar in hos mig!

Vår naturtomt är full med vilda Björnbär och skörden i år är större än någonsin.
Jag har fyllt frysen med bär för paj och muffins och gjort sylt för vinterns behov.
För första gången har jag också provat göra marmelad och Björnbärsdricka, det blev riktigt gott.



Till 2 flaskor Björnbärsdricka använde jag 2 liter bär, 5 dl socker och 4 tsk citronsyra. Drickan blir minde söt än saft men med en god läskande bärsmak.

Ta hand om dig!

Kram Lotta

4 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken lyx! Måste smaka hur gott som helst! Vi har ju haft sådant där överflöd av äpplen men det är inte riktigt samma sak ;0).

Kram/ Anna

Annies Blå sa...

Det ser jättegott ut... och så vackra flaskor! Björnbär växer inte här i våra trakter, men jag kan föreställa mig hur gott det smakar :).
Kram/Annie

Mia sa...

Björnbär är så gott jag väntar på att min som jag planterade för 3 år sedan skall få frukt. Hoppas på nästa år då skall jag prova på att göra björnbärsdricka och marmelad.

Trevlig kväll
kram/ Mia

Anonym sa...

VI KOMMER FÖRBI OCH SMAKAR PÅ HEMVÄG FRÅN I KH