måndag 11 oktober 2010

Måndag med smak av Italien

Halloj!

Hoppas att ni har haft en lika skön och mysig helg som jag och min familj haft!

Vi har bla. haft picknick på havet, röjt i trädgården och eldat brasa på tomten.

Idag tänkter jag starta veckan med lite smak av Italien, ett land som vi tycker mycket om, där vi har vänner och dit vi gärna reser.
Att där dessutom finns väldigt mycket god mat är ju inte fel....

Härom veckan hade jag turen att få lite godsaker levererade direkt från Italien.
Pasta, en god olivolja, pesto och brödpinnar för en smaskig måltid.



Önskar dig en bra start på veckan!

Kram Lotta

4 kommentarer:

Amanda Sverre sa...

Hej!
Vad mysigt det ser ut.
Det fina grytunderlägget känner jag igen från mitt eget kök!

Kram Amanda

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Älskar också italienskt, men har tyvärr aldrig varit i Italien. Det måste bli en resa dit snart, Venedig är ett drömresmål.

Såg att ni saknar er finakatt :( Hoppas att han inte har varit borta allt för länge och att det finns hopp om att han kommer tillbaka.

Kramar Linda

Annies Blå sa...

Mums, vad det ser gott ut och så fint du har lagt upp godsakerna :)!
Du har en utmaning inne hos mig ;).
Kramis!

MIN LYCKA ♥ sa...

Det ser jättesmaskigt ut! Italien hade jag gärna åkt till, har aldrig varit där...

Vissa veckor är stressigare äm andra, men ta de lugnt;)

Kram